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Sicuramente avrai già sentito parlare di strategia SEO. Ma di cosa si tratta esattamente? SEO è un acronimo che sta per Search Engine Optimization e comprende un insieme di tecniche e operazioni complesse che consentono a un sito di conquistare posizioni nella SERP (Search Engine Result Page) cioè i risultati sui motori ricerca.
Senza una buona strategia SEO il tuo sito rischia di sprofondare nel web e di non essere mai visualizzato dagli utenti.
Come si arriva alle prime posizioni della SERP?
La parte più importante di una strategia SEO di un sito riguarda delle specifiche Keywords. Per far sì che possiate apparire nei risultati dei motori di ricerca, è fondamentale scegliere le giuste parole chiave per il tuo sito e il suo settore di appartenenza facendo una corretta analisi della concorrenza.
A questo, però, si aggiungono altri dettagli tecnici come la creazione delle sitemap, la velocità del sito, l’ottimizzazione dei testi presenti nel tuo sito e tutte le azioni che permettono un buon posizionamento; ad esempio strategie di backlinking.
Perché è importante una strategia SEO?
Tutti utilizzano i motori di ricerca
Tutti cercano sui motori di ricerca le informazioni o i prodotti di cui hanno bisogno, in particolare su Google, il motore di ricerca più diffuso al mondo, sia per soddisfare una propria curiosità personale sia per acquisire maggiori informazioni in previsione di un possibile acquisto.
Raggiungi nuovi clienti
Se gli utenti trovano il tuo sito nei primi risultati di Google quando effettuano una ricerca, avrai molte più possibilità che diventino tuoi clienti e che non vadano dalla concorrenza.
Risultati costanti e a lungo termine
A differenza degli annunci a pagamento, che danno risultati solo finché si pagano le inserzioni, una strategia SEO, se ben strutturata, offre risultati costanti e a lungo termine.
Risultati quantificabili
Dalle analisi SEO si possono estrapolare dati oggettivi, sempre tracciabili e aggiornati sull’efficienza dell’ottimizzazione. In questo modo puoi misurare e monitorare in tempo reale tutte le attività in atto e apportare eventuali modifiche migliorative.
Brand Identity
Un’ottimizzazione SEO di qualità permette di lavorare anche a livello di brand identity.
Aiuta infatti le aziende a trasmettere l’essenza del proprio business, focalizzandosi su keyword mirate che esprimono al meglio la propria identità.
Il mondo del SEO è complesso e ha moltissimi fattori da considerare. Non è facile adottare la giusta strategia senza l’aiuto di esperti nel settore. Quel che è certo è che senza una strategia SEO, il tuo sito sarà introvabile per gli utenti e sarà sopraffatto da quello dei tuoi competitors.
Hai bisogno di una mano per non far sprofondare il tuo sito negli abissi del web?
Contattaci per una consulenza SEO
Weblink Srl Software house e web agency a Varese
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to